A nivell de grup, penso que hem procurat fer servir sempre les millors eines ofimàtiques que hem tingut al nostre abast, sempre amb un gran esperit investigador buscant el millor recurs per a les nostres necessitats. Penso que el propi nom de l’assignatura ens expressa que un dels objectius principals era l’assoliment d’un cert nivell de domini en aquestes tecnologies. En aquest sentit nosaltres hem fet ús de multitud de recursos a banda dels que formaven part concreta del programa de l’assignatura:
- Google Docs. Repositori que ha resultat molt més útil que el de la UOC, en la meva opinió. Sobretot per les possibilitats que ofereix quant a l’ordenació dels arxius en varis nivells de carpetes, així com el fet d’enviar un email automàtic a la resta de membres del grup com a notificació.
- Google Groups. En la meva opinió l’eina que més benefici ens ha aportat i que més hem utilitzat. Hem creat un compte de Groups associant les nostres adreces electròniques. Això ens ha permès rebre al nostre correu personal tots els missatges enviats a l’espai de debat de grup, cosa que ens ha donat molta agilitat a l’hora de respondre i contrarrespondre els missatges. Personalment penso que l’espai de debat és un punt molt fluix de la intranet de la UOC i això ens ha ajudat a “tapar” les carències que té.
- Foxit PDF Reader. Permet subratllar els PDF, cosa que no es pot fer amb Acrobat Reader. Ens permetia subratllar els articles i després pujar-los al Google Docs, a banda d’afegir el marcador corresponent al Delicious.
A nivell personal he de dir que no coneixia gaire Open Office i que, donat que (gràcies a que) la Sandra utilitzava Mac, vam optar per aquest editor multiplataforma. Ara ja en sóc gairebé una experta! Seguint amb les observacions personals, hi ha una part del programari que jo he acabat fent servir per una raó o una altra. En concret, he utilitzat MS Project en l’exercici de les meves funcions com a coordinadora, i a la part final de l’assignatura vaig preparar una presentació de la wiki en PowerPoint. Són aplicacions que no dominava i al final n’he pogut fer un bon ús.
Repartiment de rols i tasques
En la meva vida laboral no he tingut la oportunitat (per dir-ho d’alguna manera) d’exercir una feina de gestora o coordinadora. Però haig de dir que m’he trobat còmoda en aquest paper des del primer dia i finalment es va decidir a nivell de grup que mantindria aquesta responsabilitat fins el final de l’assignatura. La veritat és que penso que totes ens hem trobat bé en les nostres funcions i que d’alguna manera ja ens vam posicionar des de l’inici en la responsabilitat que més ens feia el pes, ja sigui d’una forma més conscient o menys conscient. Al final aquest repartiment de rols ha donat una gran fluïdesa en el treball. No només no han aparegut conflictes sinó que l’actitud de tots els membres del grup s’ha caracteritzat per la proactivitat i la plena disposició a col.laborar.
A nivell personal, m’he responsabilitzat a l’inici de cada PAC del repartiment de les tasques de les PAC, de l’establiment del timing de les mateixes i del control i recordatori de les entregues. El meu estil sempre ha estat fer una proposta inicial per la PAC, i escoltar els comentaris i opinions per acabar fent un calendari i un repartiment de tasques acordat conjuntament. No hem tingut problemes de temps per entregar les PAC, així que penso que la feina realitzada ha complert aquest objectiu.
Com a autocrítica, haig de confessar que en la PAC4 no vaig saber donar al blog la importància que després el tutor ens va recordar, en el seu últim missatge. El timing de l’entrega final del blog l’hem establert al final de la PAC en comptes de fer-ho a l’inici, cosa que no hauria de succeir.
Contingut
A nivell de contingut, he col.laborat amb la redacció de la Wiki. Vam establir que a banda dels nostres rols (coordinació, estructura, disseny) havíem de repartir-nos les tasques de redacció del contingut de la Wiki per apartats.
En el meu cas vaig (investigar i) escriure sobre els llenguatges de la Web semàntica, ja que estic interessada en els llenguatges de programació. Haig de reconèixer que em va costar un gran esforç però que al final vaig poder redactar una pàgina per llenguatge amb un exemple de cada un d'ells. El que més esforç em va suposar va ser la definició i implementació d’una proposta d’ontologia de l’assignatura de Competències TIC.
Quant al disseny de la Wiki, he col.laborat en la inserció dels Widget a les pàgines a mode d’índex. No em va costar després d’aprendre XML, que és un dels llenguatges de la Web Semàntica.
Conclusions
Penso que hem estat un gran grup i que hem fet una bona feina, fruit de moltes hores de dedicació i de bona actitud per part de totes. Treballar amb la Sandra i la Montse ha estat un plaer i les tasques de coordinació han estat molt senzilles gràcies a elles. No s’han produït conflictes tot i el gran volum de feina, i com he comentat la característica predominant al grup ha estat la proactivitat.
Per altra banda, el tema del grup ha estat tan interessant que penso que ho hem viscut fins i tot amb certa passió, ja que al cap i a la fi hem fet un treball i una reflexió sobre el que pot ser el futur de la nostra professió i de les nostres vides. S’ha fet palès que la tecnologia és un tema que ens apassiona a totes tres!
En aquest sentit, una eventual segona part d’aquest treball que hem realitzat penso que ens portaria a extendre el tema de l’ontologia de l’assignatura per plantejar una vertadera proposta d’ontologia de la Universitat, adaptant la intranet de la mateixa als estàndards de la Web Semàntica. És a dir, la creació d’un possible “grup de recerca” del Grau d’Informació i Documentació que es dediqués a aquesta tasca.
Finalment, ja ho ha dit la Sandra i jo també ho penso, que tornaria a formar el mateix grup amb les mateixes persones, sens dubte!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada